Iti place TIGRA? Fii prietenul nostru pe Facebook

Old cars istorie autoMasini logevive din istoria auto de la facerea lor si pana in prezent

Unele modele de automobile au determinat un atat de mare atasament al publicului, incat cererea

de cumparare pentru respectivele modele a continuat zeci de ani, in ciuda deprecierii tehnologiilor si a uzurii morale, sfidand parca progresul tehnic.

VW Broscuta 1973VW Broscuta
Planurile fusesera gata mai inainte, insa primul exemplar VW Broscuta a fost definitivat in 1935 si se numea simplu, Typ 1. Productia de mare serie a inceput abia dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, in 1945, la uzina din Wolfsburg. Incepand din 1949 a demarat si exportul catre piata americana. Productia de la Wolfsburg a incetat in 1974, odata cu lansarea lui VW Golf 1, insa VW Broscuta a mai continuat sa fie fabricat in Mexic pana in iulie 2003. Broscuta mai detine si recordul pentru volumul de productie, aproape 23 de milioane de exemplare fabricate.

Citroen 2CVCitroen 2CV
Proiectul 2CV a fost gata in 1935, sub indicativul Citroen TPV (Tres Petite Voiture). Productia a inceput dupa cel de-al Dolilea Razboi Mondial, in 1948. Propulsorul racit cu aer care-l punea in miscare pe 2CV avea cilindreea de 375 cmc si furniza 9 CP. In 1957 a fost lansat un model mai puternic, dispunand de 12 CP. La finele anilor ’60 a fost introdusa versiunea de 23 CP. Ultimul 2CV a fost asamblat in 1988.

Micul Citroen detine si titlul de campion al minimalismului in industria auto, asta deoarece la bord totul era extrem de auster: incepand cu scaunele sale din panza pe un cadru de sarma- in genul scaunelor pliante de picknic si continuand cu stargatoarele de parbriz care se actionau manual.

Trabant P601Trabant P601

In anul 1957 a fost definitivat proiectul seriei Trabant. In traducere, acest nume inseamna “satelit” si a fost ales in onoarea (sau pentru parodierea ) primului satelit spatial din lume, Sputnik, lansat de URSS. Motorul in doi timpi cu doi cilindri era foarte zgomotos si permitea atingerea unei viteze maxime de 105 km/h.

Masina avea caroseria confectionata dintr-un material asemanator cartonului presat, ceea ce facea ca Trabantul sa nu rugineasca. Break-ul oferea un volum util de 1,4 mc. Ultimul exemplar de Trabant a fost asamblat in 1991.

[sursa:

http://www.citynews.ro/arad/auto-27/cele-mai-longevive-masini-din-istorie-106384/]